Thursday, February 11, 2010

Halal Certified

Susahlah macam ni. At least kat KL, semua tempat served Halal certified food. This is something that bothers me so much lately. I will be going to Singapore attending a 3 days seminar @ Singapore Management University and I am staying at one of the lavish hotel nearby, given a deluxe room which cost me SGD180.00 per night(inclusive breakfast). Accommodation dah settle, tapi flight je I tak uruskan lagi. (Sebenarnya boleh je tinggal kat rumah my aunties kat sana, tapi sebab University tu terletak kat Orchard Road, boss cakap duduk je kat hotel!)
Flight I order terus dari agent. Nak naik budget flights, timing semua tak cantik. Kemungkinan besar I pilih SIA or MAS.
So issue pasal makan memang menjadi keutamaan. Nasib baik I tanya. Hotel memang tak de Halal Certified. Ibu cakap makan je roti n sayur. I argue habis tu utensils semua macam mana? Ibu kate waktu darurat. OKlah. So I will stick with bread and salads! (matilah I jadi kurus dalam masa 3 hari.Ha3) Lepas tu makanan masa seminar lak. Since the seminar is being held at a University, I THINK there will be halal food somewhere! ha3 Tolonglah takkan nak bawa bekal kot! Kat mana pula nak pergi beli?! ha3
Then makan malam pula macam mana? Ibu pesan makan ikan je! ha3. I malas nak menyusahkan aunties and uncles. Pandai2lah I hidup kat sana!





2 comments:

Arash Libra said...

nok naiklah SIA..tgk camne svc dia..

naimanuar said...

tulah compared dgn MAS, SIA is slightly cheaper. Tp kalo pilih SIA pun, operated by other airline mostly by Silkair!