Friday, June 12, 2009

berita terkini

Work
I am so pissed off with my Singapore auditor. It has been a month and yet the audit report has not been finalized. I need the finalized report so that my KL auditor will be able to consolidate the group report! Aku dh bgg dh tadi. They are not familiar with fund management company. The company has been dormant for the past 2 years, and for last financial year we collected REVENUE. So now need to wait for the tax agent to provide the provision. Estimate 3 working days! What the heck! I have dateline on 30 June 2009. I still haven't review the group report-pending Singapore. eeeiiii.. aku dah geram + panic. There is no extension of time given. 30 June on the dot!

Result
Well, in contrary exam's result was released yesterday. I was so excited but then something wrong with the modem at home, so I waited patiently for the day to pass by. So today the first thing I did was to check the result. I had the feeling that I passed the papers but then you never know right? So dengan lafaz bismillilah, aku intai je result, aku nampak status TAMAT! melonjak kegembiraan aku.. bersyukur sesangat. One of my geng member pun TAMAT except for Rahman. Dia ni betul2 buat drama swasta.. Aku dok call n sms tak reply, 'sedey' status kat FB.. Aku dah cuak.. Eh fail ke dia ni? Aku n Kin dah nak menangis sbb tak cukup 'korem'. Kalo dia ada depan aku skrg ni mmg aku cubit2 je si Rahman ni.. Dialog kitorg eh kat gtalk
Me: Man ooo Man (pagi2 aku send)
Man: i... (ptg baru reply)
Me: ape cer
Man: Cer ape
(masa ni aku bgg...lagi mau tanya)
Me: result lah..
Man: aku x...
Me: paper ape fail?
(direct to the q-tak berdalih, lama betul nk tunggu reply dia)
Man: newspaper
Me: aku serious ni ko main2
Man: ko agak2
(aku dh cuak-ada fail ke)
Me: AIS?
Man: semua aku x...
Me: wei ape nye

Rupanya dia nk cakap AKU TAK DAPAT A!!!! aku bgg!

Alhamdullilah lah kitorg satu geng lepas semua.. tak sabar nk convo sbb masa tu kitorg nak over! hahaha

3 comments:

cikzaa said...

dear naim (suke panggil u naim)..congrats congrats congrats.
happy for u dah TAMAT..kein jugak..both of u..well done! usaha tangga kejayaan..TAHNIAH!

Arash Libra said...

**sedey**

naimanuar said...

cikzaa--tq. akhirnya!
arash--nape lak ni?